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    • Great Bear Pamphlet Series
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      Hexamiles (Mont-Voisin) signé

      Hexamiles (Mont-Voisin) has been published on the occasion of Batia Suter’s exhibition at the Mauvoisin Dam in Switzerland (built 2,000 meters above sea level, it is the highest dam in Europe). For this artist book, Suter focused on her ever-expanding archive of scanned landscape images, which had already started to play an important role in Parallel Encyclopedia #2 (Roma 284, 2016). Many of those images depict wastelands, alternating between romantic and menacing views which simultaneously create sensations of majesty and disorientation. By layering them over each other, a variety of disparate geological and biological environments merge into composite landscapes we might only recognise from dreams and fairy tales. In the books sequence, a kind of adventurous journey takes shape, pitched between an odyssey, a safari and paradise. The book’s title is derived from the term Hexameter, a poetic form of writing used in Homer’s Odyssey. Mont-Voisin, which also serves as the title for the exhibition, is inspired by different spellings used by 18th and 19th century travellers to describe Mauvoisin. Design: Batia Suter, Roger Willems. ISBN 9789492811592

      Amsterdam, Monvoisin
      30.4 x 24
      256 p. p.
      offset couleur, broché, couverture souple,dos carré collé


      45 €

      2019
      Paris
      15 x 21 cm,
      16 p. numérique, noir, agrafé, 200 ex. p.
      agrafé


      10 €

      Les artistes iconographes

      Ce catalogue s’intéresse aux productions d’artistes contemporains se situant dans une généalogie historique du réemploi d’images au XXe siècle. L’ouvrage richement documenté et illustré comprend de nombreux textes et entretiens visant à éclairer les pratiques de ces artistes iconographes. Il s’accompagne d’un livret constitué d’extraits d’Album XIII de l’artiste Luis Jacob, s’inscrivant dans son projet de banque d’images issues des médias imprimés.

      2019
      Paris
      20 x 12,5 cù
      342 p. p.
      offset couleur et noir et blan, + 1 cahier de 16 p. broché


      22 €

      Je hais le mouvement qui déplace les lignes

      Edition fac-similé d’un livre d’artiste réalisé par Marcel Broodthaers en 1973, Je hais le mouvement qui déplace les lignes prend le septième vers du sonnet de Baudelaire La Beauté pour point de départ d’un jeu éditorial basé sur une stratégie d’occultation des éléments péritextuels.

      Milan
      32,5 x 25
      16 p p.
      offset noir et rouge, broché


      20 €

      Colorblind Sands

      Colorblind Sands is a project for a journey, a reflection upon photography and the great American road trip. It explores the semantics of color, the experience of time and place, and the possibilities for analog printing in the darkroom. Colorblind Sands is a fictitious road trip that Reuzé has yet to make. An imaginary journey through the history of American photography.

      2018
      Ghent
      23 x 29
      152 p.
      offset couleur, broché, 500 ex.


      25 €

      Cloud Service
      2019
      Rotterdam/New York
      19,5 x 28,5 cm
      104 p.
      agrafé


      20 €

      LJC Notations 1997-2007

      LJC Notations 1977-2007, volume 6 de la collection «Grise», est une vaste enquête sur l’art, menée pendant trente ans par un artiste pour lequel les archives constituent un matériau artistique à part entière. La méthode de travail de Lefevre Jean Claude peut être considérée comme une sorte d’observation participante, dans la mesure où, durant toute cette période, et jusqu’à aujourd’hui, il a pris une part active à la vie de l’art : correspondances et conversations avec ses amis artistes; participation à des projets communs; collecte de documents variés à l’occasion de visites dans les galeries et musées, de vernissages et autres manifestations du monde de l’art; écriture de textes exposés, publiés en livres et revues ou lus en public lors de «lectures expositions». Ce «travail de l’art au travail», ainsi que le nomme Lefevre Jean Claude, a abouti, en 1983, à la fondation de «LJC Archives», constituées de notations quotidiennes sur les pratiques artistiques observées, de la description et du classement des documents rassemblés, ainsi que de tout un travail de réécriture à partir de ce matériau, en réponse à des invitations ou à des commandes. Tel est le cas de ce texte, à la fois oeuvre et documentation, qui restitue et analyse, du point de vue de l’artiste engagé dans l’art de son temps, la réalité du fonctionnement de l’institution artistique et l’histoire de trois décennies d’art contemporain en France. C’est enfin une réflexion personnelle sans concession sur la création en acte et ses exigences, artistiques et philosophiques, que Lefevre Jean Claude propose ici.

      -

      Lancement dans la librairie le 23 février de 17h à 20h

      2019
      22,5 x 18,
      456 p.
      offset noir et blanc, dos carré collé, couverture souple


      25 €

      An Attempt at a Personal Epistemology
      2018
      Amsterdam
      11 x 18.5
      504 p.
      offset couleur, broché


      25 €

      East Broadway breakdown

      Ouvrage comprenant 160 photographies en noir et blanc d’ East Brodway.

      2003
      Berlin
      28 x 21,7
      326 p.
      Offset noir et blanc, broché sous jaquette.


      85 €

      Can your monkey do the dog
      Bruxelles
      27,9 x 21,5 cm
      168 p.
      broché, offset noir et blanc, couverture rempliée.


      120 €

      You make me
      1998
      Los Angeles
      21 x 29, 5
      296 p.
      offset noir et blanc, broché, couverture rigide sous jaquette


      200 €

      Collages pour hommes
      2002
      Brétigny
      21x 29,5 cm
      20 p.
      offset couleur, broché, couverture rigide


      Price on Request

      slow melody time old (ed. de tête)

      Edition de tête de tête contenant 4 gouaches originales – 12 ex numérotés et signés

      2017
      Paris
      15,5 x 22,2 cm
      24 p.
      offset noir et blanc, non relié, sous blister


      200 €

      slow melody time old

      « slow melody yime old, petite édition également produite pour l’exposition (et qui lui donne son titre) procède d’une même musique silencieuse faisant sonner les espaces entre – entre les états, les strates, les gammes, les êtres. Je réalise qu’elle s’imprime aussi en noir et blanc […]De gris neutres se teintant selon le voisinage, certainement. Ou se voilant, comme Flow, d’une pellicule de vert-de-gris – une corrosion de l’image qui n’en est pas réellement une, évidemment. slow melody time old ressortit de la rêverie mélancolique – une ballade hors du temps, à travers quelques clichés pris au musée archéologique d’Athènes. Le regard, bien sûr. Qui traîne, vague et précis à la fois. Comme l’attention, en réalité. On le saisit, ailleurs, déjà, s’accrochant aux abords arborés d’un exotisme suranné, puis, s’attardant sur une marche, une jonction entre différentes qualités de sols, la terre, la pierre, des mouvements dont la fluidité minérale – bien que figée – renvoie à Flow. Il s’attarde sur des détails architecturaux, et sur les socles en marbre qui, ainsi photographiés, redeviennent, potentiellement, des papiers trouvés au cours d’un autre voyage de l’artiste, de petites peintures à la laque glycérophtalique sur métal, d’autres marbrures d’autres lieux, d’autres époques. Ces socles apparaissent comme autant de stèles, quoique les images n’en gardent que le recueillement, et la fragilité des corps, partout présente, étonnamment, dans cette édition comme dans le film projeté. »
      texte : Marie Cantos

      2017
      Paris
      15,5 x 22,2 cm
      24 p. p.
      offset noir et blanc, non relié, sous blister, graphisme : Alex Chavot


      12 €

      You look like a fucking twat
      Dunkerque,
      22 x 32 cm,
      16 p. dont un poster p.
      sérigraphie couleurs, 60 ex.


      35 €

      DÉFINITIONS / MÉTHODES LE LIVRE, 1973-2000

      Depuis 1973, la définition/méthode (d/m) organise la pensée de l’artiste autour d’un protocole : véritable programme donnant la marche à suivre, les définitions dictent le processus par lequel l’artiste conçoit son œuvre. Le principe peut s’apparenter à un mode d’emploi, sorte de guide d’utilisation de l’œuvre – et de sa mise en œuvre – à l’usage du collectionneur, du commissaire d’exposition, du conservateur ou du galeriste. Ce sont les d/m qui cernent, commandent le geste dans toutes les variantes complexes que l’artiste a imaginées et continue d’imaginer, sans pour autant restreindre l’acte créateur. Claude Rutault laisse en effet l’opportunité, les choix de mise en application, à celui qui décide de réaliser son œuvre et que l’artiste nomme le preneur en charge.

      Ce livre présente toutes les définitions/méthodes, cartons, cartes postales, dépliants, affiches, tracts, marque-pages… de 1973 à 2000.

      2000
      Paris
      24,5 x 17,7
      640 p.
      offset couleur, broché, couverture souple


      150 €

      Unforeseen Alliances – Sara Ranchouse Romance Series #3

      “The romance novel stood alone, forgotten on a separate shelf, resigned to a studied appearance of singular, autonomous text. It seemed there was no hope of reviving her timeworn story. Then, unexpectedly, a timid hand appeared to reposition first one book, and then another. Fate had finally arrived to give the romance novel a new place in life, to forge unforseen alliances.”

      Don’t be fooled by this “timid hand”; it belongs to none other than the intrepid Sally Alatalo, who fearlessly takes on genre after pulp fiction genre in a fight to reclaim pleasure and possibility from exhausted forms. Here, her deft arrangements of romance titles create condensed love stories in five line poems. An appendix of 1,878 titles at the back invites the reader to try his or her hand at this cut and paste approach to romance.

      2011
      Chicago
      18 x 11 cm
      136 p.
      offset noir et blanc, dos carré collé


      Price on Request

      The continental Caper

      Recognizing that in detective novels, descriptions of women’s hair are keys to their characters, this second installment in the Sara Ranchouse mystery series combines text from Raymond Chandler’s Big Sleep with poetry by Alatalo and haircolor tips.

      1993
      Chigago
      18 x 11
      76 p p.
      offset noir et blanc, dos carré collé, couverture souple


      Price on Request

      Avec une certaine prudence
      2015
      Bruxelles
      21 x 29.7 cm
      16 p. p.
      offset couleur, non relié, sous pochette, 40 ex. numéroté et signé


      50 €

      Dictionnary 2018

      With its « Dictionary », Claude Closky proposes new definitions for more than 3000 nouns or expressions. Their meanings are described through financial concepts, such as market capitalization, profit margin, return on equity or cash. Indeed, the common feature among all these words is that they have been appropriated by listed companies or investment funds. “Apple”, “Amazon” or “Alphabet” are examples that come directly to the mind, but there are many others, some being surprising, or even creative. Literally, one can now buy or sell these words. With capitalism getting everywhere and absorbing everything, language has acquired an unforeseen value. Common nouns get new meanings that gradually overlap with their original definitions. The compilation gathered in these 262 pages makes this book both a grim and fun read, a direct window on our modern times psyche.

      2018
      Paris
      17 x 24
      262 p.


      20 €

      Paroles (Songbook)
      Text by Zoë Gray
      Lyrics by Harold Ancart, Sarah Ancelle Schönfeld, Julieta Aranda, Magalì Arriola, Fabienne Audéoud, Olivier Babin, Sarina K. Basta, Devrim Bayar, Bérénice Béguerie, Joël Benzakin, Sebastian Black, Ina Blom, Rémi Boinot, Gyonata Bonvicini, Charlotte vander Borght, Thomas Boutoux, Rébecca Brunet, Wesley Bryon, Federica Bueti & Jan Verwoert, Adam Carr, Luca Cerizza, Valérie Chartrain, Thomas Clerc, Vaast Colson, François Curlet, Natalie Czech, Tacita Dean, Chloé Delaume, Victor Delestre, Mimosa Delwood, Denicolai & Provoost, Corinne Diserens, Florence Doléac, Olivia Dunbar, Övül Durmuşoğlu, Sammy Engramer, David Evrard, Jean-Pascal Flavien, Ryan Gander, Mario Garcia Torres, Michel Gauthier, Jeong Geumhyung, Maia Gianakos, Arthur Gillet, Dominique Gonzalez-Foerster, Agnès de Graaff, Lilas Guevara, Claire Guezengar, Mathew Hale, Jörg Heiser, Gregor Hildebrandt, Eva Huttenlauch, JEANNA, Sojung Jun, Genc Kadriu, Kuba Kasprzak & Hedi Tabka, Hicham Khalidi, Th. Kochka, Nile Koetting, Gabriel Kuri, Brandon LaBelle, Judicaël Lavrador, Maria Loboda, Gabriel Loebell-Herberstein, André Magnin, Benoît Maire, Jean-Charles Massera, Maxime Matray, Clara Meister, Caroline Mesquita, Jonathan Monk, Tom Morton, Jean-Luc Nivaggioni, Nana Oforiatta-Ayim, Juan d’Oultremont, Laetitia Paviani, Julien Perez, Mick Peter, Émilie Pitoiset, Vale Poher, Sinziana Ravini, Lili Reynaud-Dewar, Michael Riedel, Providence Roche, Benjamin Rondeau, Willem de Rooij, Bernhard Rüdiger, Kilian Rüthemann, Tim Ryckaert, Vanessa Safavi, Anri Sala, David Sanson, Yorgos Sapountzis, Andreas Schlaegel, Hank Schmidt in der Beek, Louis-Philippe Scoufaras, Alya Sebti, Jerszy Seymour, Raimar Stange, Franz von Stauffenberg, Anne Stenne, Michael Stevenson, Song Lyrics Generator, Athena Vida, Daniel Völzke, Agnes Wegner
      2018
      Bruxelles
      17 x 24 cm
      316 p.
      offset, noir et blanc, dos carré collé, couverture souple, signé.
      100 ex.


      24 €

      Entretiens – Perspectives contemporaines sur les publications d’artistes

      Ce livre réunit vingt-trois entretiens avec vingt-cinq artistes qui font de l’édition une pratique artistique. Dans un contexte où les publications d’artistes suscitent l’intérêt de nombreux acteurs du champ de l’art, il s’agit d’offrir des perspectives contemporaines sur ce phénomène, marqué par une tension entre des positionnements alternatifs et la recherche d’une reconnaissance institutionnelle. Les propos des artistes sollicités ont ainsi été collectés afin de dessiner un panorama des publications d’artistes aujourd’hui, et pourront être lus au regard d’un double questionnement : quels sont, parmi les outils qui ont permis de penser la pratique du livre d’artiste ces dernières décennies, ceux qui restent opérants pour en comprendre les manifestations actuelles ? Quels sont les enjeux qui semblent spécifiques à ces manifestations récentes et quelle est la nature des évolutions dont ils témoignent, en lien avec un contexte élargi de l’art et de l’édition ?
      Bien que les pratiques actuelles n’induisent pas une remise en cause radicale des hypothèses et des arguments proposés jusqu’à ce jour au sujet des publications d’artistes, ces entretiens suggèrent des enjeux formulés différemment, et donnant lieu à de nouvelles attitudes. Ce sont ces dernières dont ce livre rend compte, à travers un matériau de première main.

      Entretiens avec Laurence Aëgerter, Pierre-Olivier Arnaud, Ludovic Burel, Claude Closky, Daniel Gustav Cramer, documentation céline duval, Ben Kinmont, Sharon Kivland, Stéphane Le Mercier, antoine lefebvre editions, Sara MacKillop, Mazaccio & Drowilal (Élise Mazac & Robert Drowilal), Jonathan Monk, Julien Nédélec &Éric Watier, Camila Oliveira Fairclough, Michalis Pichler, Hubert Renard, Joachim Schmid, Yann Sérandour, David Shrigley, Derek Sullivan, Batia Suter et Nick Thurston.

      2018
      Rennes
      18,5 x 22,5 cm
      320 p.
      broché, couv. à un rabat


      25 €

      Twenty six Blank Rocks

      Twenty six Blank Rocks est un livre-bombe : vingt-six pierres lithographiques marquent la surface de chaque page d’une empreinte de pétrole brut prêt à s’enflammer. L’origine du livre est une pierre (à imprimer comme à construire), la surface noire est à la fois une feuille vierge et une page palimpseste saturée d’écriture où tout et rien ne sont possibles à lire, chaque page du livre est un étendard anarchiste où l’encre noire devient l’essence, l’énergie d’une révolution de la pensée comme du regard.

      La série des 26 empreintes de pierres lithographiques a été créditée par l’URDLA à Villeurbanne.

      Ce livre est le troisième volet d’une réflexion autour de l’oeuvre d’Ed Ruscha et fait suite à Some Belsunce Apartments (2008) et Various Small Sparks (2014).

      2017
      Rennes
      14 x 17,9 cm
      48 p.
      dos carré cousu collé
      Edition de 400 ex.




      14 €

      The Promise

      This was originally a brochure of 52 pages, published by the Austrian National Tourist Office in 2014, to promote winter sports in Austria. Celine van den Boorn, fascinated by the relationship between nature and mankind, carefully painted away all human presence and traces throughout the entire magazine. In doing this, she presents the source of the experience promised by the makers, the untouched winter landscape itself.

      2015
      Tilburg
      27 x 20 cm
      52 p.
      agrafé, dans une jaquette en carton


      20 €

      Binary writings

      « binary writings » reproduit une sélection de dessins originellement réalisés avec une imprimante de bureau détournée à l’aide de pinceaux. Les tracés réalisés dévoilent les gestes cachés de la machine et laissent apparaître un nouveau langage alors qu’elle tente d’imprimer un fichier invisible. Cette calligraphie binaire, commandée par les informations de déplacement envoyées à l’imprimante, dessine jusqu’à l’épuisement des objets uniques et sensibles.

      2017
      Paris
      21 x 29,7 cm
      190 p.
      dos carré collé


      40 €

      Exhibit Model One – Kunsthaus Baselland

      Cette publication accompagne, reflète et étends l’exposition de l’artiste à la Kunsthaus Basseland.

      2016
      Vienne
      20 × 28,5 cm
      60 p.
      broché


      10 €

      What tree is that

      Dans un train, deux enfants ont une discussion à propos d’un artbre.
      « C’est une bouteille-arbre ? non !
      Mais si tu as place une bouteille sur un arbre, ça fait une bouteille-arbre » !

       

      2013
      Vienne
      20.5 × 28.5 cm
      20 p.
      agrafé


      12 €

      Iluo

      Catalogue de l’exposition des livres d’artistes de Claude Closky au CDLA, dans le cadre du 40e anniversaire du Centre Pompidou. L’ouvrage évoque, dans sa forme, le dispositif de l’exposition. La typographie utilise une police créée pour l’occasion par l’artiste français, la kalavryta, du nom d’une station de ski grecque.

      2017
      Saint-Yrieix la Perche
      21 x 29,7 cm
      144 p.
      Broché




      15 €

      Les plaintifs, les bêtes, les politiques
      Réédition en fac-similé de la brochure éditée à l’occasion d’une exposition éponyme au Centre genevois de gravure contemporaine en 1995.

      Aujourd’hui l’un des artistes suisses les plus importants sur la scène internationale, Thomas Hirschhorn (né à Berne en 1957, vit et travaille à Paris) est l’auteur d’une ?uvre (installations in situ, films, dessins, etc.) immédiatement reconnaissable tant pour sa forte dimension politique que pour son vocabulaire formel singulier (basé sur une une esthétique pauvre et marginale et des matériaux simples), à l’origine de nombreux débats et analyses sur les rapports entre problématiques artistiques et sociales dans le cadre de la mondialisation.

      2017
      Paris
      24 x 31 cm
      208 p.
      broché


      47 €

      Fountain-1917
      With “Fountain – 1917” Saâdane Afif interrogates what lies behind the title and the date characterising the famous readymade of Marcel Duchamp, Fountain – 1917. In the summer of 2016 Afif, having worked for several years on his project The Fountain Archives*, started to collect postcards that picture a fountain and were written and sent in 1917. Depicting the quotidian of society and its public spaces, this collection of 232 documents illuminates the surrounding circumstances of Duchamp’s readymade. It offers a unique and compelling viewpoint onto a loaded historical moment, when war is still raging across Europe. This book reproduces in facsimile the complete collection of postcards assembled by Saâdane Afif. The foreword is written by the artist Tacita Dean.
      2017
      Zürich
      272 p.
      Broché, couverture rempliée
      Design: Alexandra Bruns



      40 €

      NO-ISBN – On Self-Publishing
      NO-ISBN – On Self-Publishing

      Bernhard Cella, Leo Findeisen, Agnes Blaha (EDS.)

      Contributions de Sylvie Boulanger, Ulises Carrión, Gabriele Cram, Arnaud Desjardin, Constant Dullaart, Kenneth Goldsmith, Kit Hammonds…

      De la table des matières:

      … more real than art The art of collecting * NO-ISBN * No return to analogue *

      Printed space as a legacy of conceptual art * Archival strategies * The downfall of the Gutenberg galaxy * Do you like Mexico?* Tackling Tactility * Surviving on books * Post-digital publishing * Gezilla vs. ISIStanbul * UbuWeb wants to be free *

      NO-ISBN as a political strategy * The new art of making books * Balcony manifesto

       

       

         
      2017
      Vienne
      12 x 18,7 cm
      516 p.
      Broché


      25 €

      « Capital Records Shit Toots »

       

       

       

      2017
      Paris
      248 p.
      Broché
      Offset couleur sur papier brillant 150g
      Jaquette transparente sérigraphiée, graphisme : Mould Map Studio
      Edition de 500



      45 €

      Audio Book
      Livre d’artiste rassemblant 200 illustrations choisies parmi une sélection d’images collectées et d’œuvres originales de Felicia Atkinson. Cet ensemble photographique en noir et blanc constitue un voyage à travers un territoire inconnu, distordu et flou, où chaque paysage et chaque objet émet sa propre fréquence sémantique, symbolique et sonore.
      Edition limitée à 200 exemplaires.
      2017
      14 x 21 cm
      272 p.
      Broché


      18 €

      This Is Not My Book
       In the last ten years, the Dutch photographer Erik van der Weijde has been responsible for over fifty publications: these include not only slim photozines and simply produced brochures but also voluminous cloth-bound books — many of them distributed via his own publishing house 4478ZINE. This Is Not My Book provides for the first time an overview of his work, which constitutes one of the most important artistic positions at the interface between photography and independent publishing. The book uses large-format representations to show the lines of connection between the individual publications. It also contains van der Weijde’s 4478ZINE publishing manifesto and other texts as well as five conversations with the publishers Anne König and Jan Wenzel. This Is Not My Book indicates a full stop, an act of punctuation set down by the author with his published work.
      2017
      Leipzig
      32,5 x 23
      140 p.
      Broché
      TEXT
      Anne König, Jan Wenzel
      DESIGNER
      Fabian Bremer, Pascal Storz
      AUTHOR
      Erik van der Weijde


      40 €

      Ingmar

      Revue annuelle d’art et de littérature consacrée à la fiction dans les arts visuels, Ingmar aime croire qu’une image peut en cacher une autre, et se demande, avec le grand cinéaste suédois, ce qui se cache derrière les apparences du monde. Elle associe librement des textes d’artistes plasticiens, de performeurs et d’auteurs de théâtre à des reproductions d’œuvres, autour d’un thème.

      Pour son premier numéro, Ingmar s’intéresse à la « forme humaine », avec les textes de Camille Azaïs, Pamina de Coulon, Dominique Gilliot, David Léon, Clare Noonan, Élodie Petit et les œuvres d’Anne Bourse, Richard Fauguet, Arvo Leo / Pudlo Pudlat, et Amelie von Wulffen.

       

      2017
      Paris
      Broché


      19 €

      Blue has run
      Fac-similé d’un catalogue présentant trois collections d’étoffes traditionnelles du Chiapas, publié en 1979 par l’anthropologue Walter F. Morris. Le duo d’artistes Rometti Costales intervient en y soustrayant des éléments de langage, subvertissant ainsi le sujet d’étude et son interprétation.
      Texte de Rometti Costales.

      Conception graphique : Santiago da Silva.

      2016
      Berlin
      21,5 x 28 cm
      272 p.
      Broché


      28 €

      The tiny pliable plane (coffret)
      2016
      14 x 20 cm
      coffret
      Conception graphique : Leonor Antunes.
      7 feuilles sérigraphiées sous coffret cartonné (ill.)
      Un ensemble de sept sérigraphies reproduisant les détails de sculptures d'Antunes inspirées des travaux d'Anni Albers et de Lina Bo Bardri. L'impression sur supports variés (Rhodoïd transparent, papiers calque de différents grammages) autorise un jeu de transparences raffiné contribuant à faire de cette édition d'artiste un objet précieux et singulier.
      Edition limitée à 250 exemplaires.


      Out of Stock
      FAHRENHEIT 451′s COMIC

      Journal de 8 pages imprimé en quadrichromie, 30,90 x 40 cm ; format plié 30,90 x 20 cm
      Tiré à 400 exemplaires.

      Journal paru à l’occasion de l’exposition « No Words, 3 Walls, 3D Porn » de Francesc Ruiz à la galerie Florrence Loewy, 15 octobre – 18 décembre 2016

      2016
      Valence
      Captures éditions
      30,90 x 40 cm
      8 p.


      15 €

      Laptop

       

      2016
      Londres
      29,7 x 2&
      24 p.
      Agrafé


      15 €

      Doubt as Form

      Edition parue à l’occasion de l’exposition ‘I can’t believe it’s not you’ à la galerie Florence Loewy, du 28 mai au 18 juin 2016.
      Chaque exemplaire du livre a une couverture unique faite à la main.

      2016
      Marseille
      20,2 x 14,7 cm
      Broché
      Editée à 50 exemplaires
      Signée et numérotée


      100 €

      Open by Chance & Appointment

      Open by Chance & Appointment est la formule affichée depuis quelques années sur la vitrine de la librairie de Ben Kinmont, ouverte en 1998 et installée à partir de 2003 à Sébastopol en Californie. Pour l’artiste, cette activité commerciale s’inscrit dans un projet artistique intitulé « Sometimes a nicer sculpture is to be able to provide a living for your family » (Parfois, une sculpture est d’autant plus belle qu’elle permet à ta famille de subsister) :

      « J’ai commencé une activité commerciale d’antiquaire de livres anciens pour aider matériellement ma famille. L’œuvre n’est pas l’entreprise elle-même, mais sa contribution au coût de notre vie. Comme la librairie est spécialisée dans les livres sur l’alimentation et le vin avant 1840, elle offre aussi un plus large contexte dans lequel on peut considérer l’activité domestique comme signifiante. Jusqu’à présent, ça a été un succès. »

      Depuis la création de cette librairie dédiée aux ouvrages anciens consacrés à la gastronomie, l’œnologie, l’économie domestique, la santé ou les parfums, Ben kinmont a participé à de nombreux salons spécialisés (San Francisco, Los Angeles, New York, Paris, etc.) et publié un certain nombre de supports professionnels, du catalogue à l’affiche, inventoriant les livres proposés à la vente.

      Cet ouvrage propose un retour sur l’histoire de cette activité de libraire, inédite pour le plasticien qu’est Ben Kinmont mais profondément inscrite dans l’économie du livre à laquelle toute son œuvre est attachée. Revenant sur la genèse de la structure, les événements et publications qu’elle a suscité, Ben Kinmont y démontre aussi comment ce choix a contribué à son indépendance, en tant qu’artiste, vis-à-vis du circuit marchand de l’art.

      2016
      Coproduction : Antinomian Press, Galerie Air de Paris, CNEAI, Christophe Daviet-Thery, Printed Matter, Section 7 Books, Florence Loewy, JRP|Ringier, Art Metropole.
      20 x 12,5 cm
      32 p.
      Agrafé
      impression typographique noir & blanc et numérique couleur, et une carte de visite (édition anglaise).
      Tirage à 500 exemplaires.


      25 €

      Ikea Bathrooms

      Ce nouvel opus de Sara MacKillop est une reprise du catalogue de la marque Ikea modifié et détourné.

      2015
      Londres
      21 x 29,7 cm
      28 p.
      Agrafé
      Signé


      20 €

      Ludwig II special edition

      Special edition of Ludwig II with a signed and numbered Fuji Frontier print, 10 x 15 cm.
      Edition of 100.

      2015
      Amsterdam
      14 x 20 cm
      80 p.
      Reliure toilée


      40 €

      Ludwig II

      Photographs of buildings and places from the life and death of Bavarian King Ludwig II, including Neuschwanstein Castle, Linderhof, Herrenchiemsee, Nymphenburg, Lake Starnberg and more. King Ludwig II built a fantasy world for himself, which in the long run was not compatible with his duties as Head of State. The circumstances surrounding his death remain a mystery until today. Patron of the arts and Richard Wagner in particular, his cultural legacy lives on in present times.

      Bavaria Trilogy, part II

      2015
      Amsterdam
      14 x 20 cm
      80 p.
      Reliure toilée


      30 €

      Paradiesvögel (Birds of Paradise II)

      Paradiesvögel contains heavily rasterized reproductions, taken from a book on German War Tanks.

      Also available are 3 sizes of ammunition for the tanks, in different editions, all handmade sewn vinyl, signed & numbered :
      -small 75mm rounds
      -medium 95mm rounds
      -large 140mm rounds
      More information click here

      2015
      20 x 28 cm
      48 p.
      Agrafé


      10 €

      Pop-Up, Non Pop-Up
      2015
      Londres
      21 x 29,5 cm
      24 p.
      Agrafé
      Publication de l'artiste


      15 €

      Materialien (E) Peripheriewanderung Winterthur

      Cet ouvrage, conçu pour l’exposition de Peter Piller au Fotomuseum Winterthur en 2014-2015, rassemble une série de photographies réalisées dans la périphérie de Winterthur. Un regard laconique et humoristique sur un paysage de complexes industriels vieillissants, de zones résidentielles bien organisées et d’espaces verts, qui porte aussi une réflexion de Peter Piller sur sa propre activité.

      2015
      Zurich
      20,5 x 15,5 cm
      68 p.
      Broché
      Edition limitée de 1000 exemplaires.


      16 €

      Pomerode

      Pomerode is a Brazilian municipality in the state of Santa Catarina, in southern Brazil. It is known as the most german city in Brazil, because the majority of its inhabitants are of German descent.

      2015
      16 x 24,5 cm
      60 p.
      Relié
      Impression offset de 400 exemplaires.


      35 €

      Listados
      2011
      Bilbao
      30 x 22 cm
      176 p.
      Broché


      20 €

      Not Available

      In this book, recent work by Marc Nagtzaam is shown together with installation views and some of his older drawings. As a result, the previous works can be viewed from the perspective of the new, and vice versa. Nagtzaam sees exhibitions and books as single works. The same compositional approach used when making the drawings is also reflected in the structure of this book. In this manner, Nagtzaam reveals the link between the hard-edge abstraction of the drawings, which can be read as architectural plans, and his spatial installations in which they function as elements in a larger composition, suggestive of an obscure organising principle.

      2014
      Amsterdam
      29 x 22 cm
      32 p.
      agrafé
      Edition limitée de 600 exemplaires.


      22 €

      No middleman

      Livre d’artiste qui accompagne l’exposition d’Oriol Vilanova « After Landscape. Ciutas Copiades » au Centre d’Art contemporain de Barcelone.

      2015
      Barcelone
      28 x 14 cm
      16 p.


      5 €

      Printed in Germany

      Printed in Germany is the second volume in an ambitious series of books developed by Williams in conjunction with his first major museum survey, The Production Line of Happiness, a critically acclaimed exhibition co- organized for 2014–15 by The Art Institute of Chicago with The Museum of Modern Art, New York and Whitechapel Gallery, London. Following the first publication, an exhibition catalogue that relied more heavily on text than image, Printed in Germany was conceived to exist as a stand-alone visual object and extend the artist’s conceptual and aesthetic concerns into book form. A perfect companion to the first publication, it reproduces a carefully curated selection of the artist’s painstakingly constructed photographs and features striking graphic design in the near-complete absence of language, with no essay, captions, or even a title page. Through clever manipulations of cropping, ordering, and pagination, Printed in Germany offers readers an original aesthetic experience and comprehensive insight into the practice of one of today’s most thought-provoking artists, while–through pure visual splendor–pushing the boundaries of the artist’s book into new realms. As with all books in the series, it has been produced in three colors–yellow, red and green–each of which features subtle differences in layout. A third publication in the series, slated for publication in 2015, will include installation photographs from all three presentations of The Production Line of Happiness, essays related to exhibition symposiums and full captions for all of the images included in Printed in Germany.

      2014
      Cologne
      27,3 x 21 cm
      372 p.
      Broché
      3 volumes (Rouge, jaune et vert)


      Price on Request

      Hits

      Ce livre d’artiste dévoile une partie de la vaste collection de photographies constituée par Erik Steinbrecher sur une trentaine d’années : images issues de livres, de journaux et de magazines, images d’archives et montages. L’artiste a organisé ce projet éditorial thématiquement, agençant les images rehaussées et transformées sur le mode d’un enchaînement de séquences ludique et dynamique : paysages, nourriture, folklore, art, flore et faune, gens, technologie. Texte d’Hans Rudolf Reus.

      2015
      Zürich
      34,5 x 24,5 cm
      160 p.
      Relié


      54 €

      O. Niemeyer

      Rollo-Press and 4478ZINE have decided to revise and reprint ‘O. Niemeyer’, the 2012 artist book by Erik van der Weijde.
      Van der Weijde travelled to cities like Brasilia, Sao Paulo, Rio de Janeiro, Paris, Milan, Berlin and many others to photograph the architecture of Oscar Niemeyer. Once more, the obsession with his subject, has led the artist to produce an archive presented in a book that follows the same design and size as This is not my Wife, only now in an oblong format.
      This reprint has been designed around a hard-, white faux leather, cover, conceived by Urs Lehni.
      Special edition of 25 numbered copies with two new silkscreens on the cover.

      2013
      Zürich
      25 x 18,5 cm
      96 p.
      Relié


      80 €

      Home is where the dog is

      Four white walls that enclose a tropical garden set the limits for this carefully directed view that photographer Erik van der Weijde offers us. Bathing cousins, a posing wife, the undisturbed dog, a dead rat, a playing son, the smoking mother-in-law and a stoic cat – all become actors in a play about the boundaries of what’s private and what’s public. The images were shot with an iPhone during the first hours of dusk over the course of almost two years.

      2014
      19 x 25 cm
      160 p.
      Broché


      40 €

      I’m not tailgating, I’m drafting

      All photographs were taken by Jan Kempenaers in 2010 during a road trip through the southern part of the United States, from San Francisco to Los Angeles. The images were shot with an advanced hand-held digital camera, which allowed him to work freely in a snapshot style whilst maintaining a very high quality. Within the context of Kempenaers’ oeuvre, this new work underlines his desire to shift further toward abstraction instead of documentary work.

      2013
      Rome
      23 x 17 cm
      32 p.
      500 copies, including a color lambda print (164 x 219 mm), signed and numbered by the artist


      50 €

      Various small sparks (and rodeo)

       

      À partir de documents d’archives, l’ouvrage rejoue la série des impulsions électriques qui ont déclenché, le 11 octobre 1994, les charges explosives du foudroyage intégral des 10 Tours Démocratie du quartier des Minguettes à Vénissieux.

      Deuxième tome d’une trilogie inaugurée en 2008 par l’ouvrage « Some Belsunce Apartments », « Various Small Sparks » continue la relecture artificière que fait l’artiste des 3 premiers et célèbres ouvrages d’Ed. Ruscha.

      Pour Anne-Valérie Gasc, faire œuvre relève d’une fulgurance – celle d’un événement durant lequel, à raison de quelques secondes, le réel nous échappe et l’ensemble de notre rapport au monde est mis en difficulté. Son travail suit cette quête utopique : Proposer et partager un instant de dessaisissement du réel. Ses pièces sont pensées comme des oxymores où, notamment, ce qui est rendu visible est, simultanément, livré comme insoutenable au regard. C’est dans cette contradiction fondamentale que se pose, pour elle, la question de l’avènement d’une œuvre d’art.

      Le livre d’artiste, Various Small Sparks , a été publié avec le soutien du Conseil Général des Bouches-du-Rhône.

       

       

       

      2014
      Paris
      Florence Loewy
      17,5 x 14 cm
      39 p.
      Broché
      Graphic design Wijntje van Rooijen & Pierre Péronnet
      There are 400 copies of this book + 100 copies destroyed by fire on 25/01/2015


      14 €

      Tomorrow’s Man. Lynn Valley 9

      Utilizing an unconventional design layout in which imagery has been dropped in with a complete disregard for page breaks and centerfolds, this compendium quickly establishes itself as something other than a straightforward photo book.

      Tomorrow’s Man, Lynn Valley 9, combines familiar imagery from Pierson’s vast repertoire—portraits, vintage ‘Physique’ magazines, celebrity promo shots, and oddball ephemera—alongside work from an eclectic range of contributors such as David Carrino, Florence Derive, Alex Jovanovich, Dan McCarthy, Ryan Sullivan, Evan Whale, and others. The unusual design and diverse imagery presents Pierson in way never seen before and shows off his skill as an inventive editor.

      Includes a short story by Veralyn Behenna entitled The Lobster.

      2014
      24,1 x 16,5 cm
      84 p.
      Broché


      Price on Request

      Some Modern Artists and their work

      Livre d’artiste sous forme de « scrapbook » par le duo McDermott & McGough [David McDermott, Peter McGough] publié à l’occasion de leur exposition à la galerie Massimo Audiello et Pat Hearn Gallery, New York, 1986. Introduction d’ Edit deAk.

       

      1986
      New York
      43 x 28 cm
      12 p.
      Agrafé


      30 €

      Zeitungsfotos (Newspaper Photographs)

      Best known for his oversized, dead-pan portraits, his unmediated shots of commonplace interiors, and his seemingly straightforward photographs of architecture, Thomas Ruff has quietly approached many familiar genres, and proceeded to discreetly reinvent them.
      For his Zeitungsfotos (Newspaper Photographs) series, Ruff found images in newspapers, and then re-photographed and enlarged them to isolate the photographs from the text, allowing Ruff’s viewer, now no longer a reader, to make assumptions about the photograph without any information to support the viewer’s inferences.
      The book consists of 400 reproductions from German newspapers that Ruff collected over the span of 10 years (1981–1991).

      2014
      13.5 x 19.5 cm
      800 p.
      Dos carré collé


      40 €

      Jeux de Rôle. L’album de Jeanne

      Jeanne est Jeanne est Jeanne
      Jeanne est une femme est une épouse est une mère et aussi une bourgeoise. Jeanne est une créatrice. Avec ses mains ses aiguilles son fil elle coud des costumes, pour les autres, pour elle, pour le théâtre, pour jouer. Jeanne possède aussi un appareil photo. Un appareil photo contre l’ennui, comme lien social, comme lien à soi. Comme outil d’émancipation ? Jeanne en tout cas (se) met en scène.

      (…)

      Et les photographies, pour longtemps, ne sortent pas de l’album familial. Jusqu’à ce que documentation céline duval rencontre les images de Jeanne grâce à sa fille Madeleine Rigaud. Il s’agira d’éditer l’album en le dépouillant de sa nostalgie, d’agrandir les tirages d’époque, minuscules. Si la main des couturières revient dans la reliure cousue main, la séquentialité choisie élargit la portée de ces moments de vie : il s’agira de publier le constat de cette nécessité créatrice qui est peut-être, aussi, une création de soi. De fait, s’insère entre les pages un texte de clmd : une autre identité y cherche son aplomb, un corps est sexué qui s’érige des chiffons et des artifices, une autre identité cherche à s’y dégenrer.

      (Clotilde Dechamps)

      2014
      Houlgate
      27 x 20 cm
      64 p.
      Agrafé
      offset printing duotone
      600 copies


      25 €

      Do you believe in Mirages ?

      Textes de:
      Rosie Cooper & Ariella Yedgar, Lucia Giardino, Kaya Özkaracalar & Nazli Gürlek, Timothy Hull & TM Davy, Sara Martin, Jacopo Miliani, Maurizio Nannucci, Francesco Pedraglio, Alessandra Sandrolini, Samon Takahashi, Pier Luigi Tazzi, Giuliano Scabia.

      2012
      Milan
      16,5 × 23,5 cm
      192 p.
      Relié


      25 €

      Goodbye

      Cette publication est la retranscription d’une performance donnée par Oriol Vilanova au FRAC Champagne-Ardenne en décembre 2012, dans le cadre du festival « Reims, Scènes d’Europe ». Suite à la présentation de ce projet, le FRAC Champagne-Ardenne et l’artiste ont décidé d’en publier le texte dans une édition trilingue (français / anglais / espagnol), accompagné d’une série d’images produites spécifiquement pour la publication. Le texte introductif écrit par l’artiste débute ainsi : « 15 juin. Le Louvre n’existe plus. Le Louvre est enfin terminé. Aldo Rossi disait qu’un bâtiment n’est terminé que lorsqu’il disparaît. Plusieurs tonnes de ruines du musée sont maintenant mélangées à de petits morceaux d’histoire. La même couleur partout, juste des restes : peintures, cristaux, béton, sculptures, marbre… ».

      2014
      12,3 x 19,5 cm
      116 p.
      Broché
      Conception graphique : Xavier Antin.
      édition trilingue (français / anglais / espagnol)



      23 €

      La Stratigraphie des images
      2014
      Vénissieux
      20,5 x 18 cm
      32 p.
      Agrafé
      Impression offset quadri, 500 ex.



      5 €

      From the year I was born until the year I left America
      2014
      Paris
      22,5 x 14 cm
      64 p.
      Broché
      Edition de 250 exemplaires


      20 €

      Bibliothèque d’un amateur. Richard Prince’s Publications 1981-2014

      Christophe Daviet-Thery, Jérôme Saint-Loubert Bié (Eds.). &: Christophe Daviet-Thery. VIAINDUSTRIAE publishing

      Catalogue of the eponym’s exhibition at Palazzo Collicola Arti Visive, Spoleto, 23 June – 26 August 2012 and at &: Christophe Daviet-Thery, Paris, 26 October – 20 December 2012

      Edited by Christophe Daviet-Thery and Jérôme Saint-Loubert Bié

      Essays: “Do Androids Dream about Kindles” by Vincent Pécoil, “American/English” by Yann Sérandour

      Bibliographical notes: Francine Delaigle

      Design: Jérôme Saint-Loubert Bié

       

      This book is not a catalogue raisonné, it instead takes a look at the library of an amateur, an excuse to apprehend this aspect of Richard Prince’s work which encompasses books and the question of the collection and its incompleteness, revealed here by the ‘ghosts’ of the missing books.

      Richard Prince is an avid collector of books, an obsessive one.

      This fervor is visible in The Good Life or American/English, where he photographs covers of books from his collection, reducing the book to an image, a simple surface.

       

       

       

       

      2014
      Paris
      16 x 11,5 cm
      208 p.
      Edition de 1000.


      Out of Stock
      Elements, Random Notes – 02

      « I often use systems and protocols in my work. But those videos are on the contrary rather free. I liked the idea that I could lose control of certain choices.The book gives the opportunity to work with other people, to materialise researchs or reflexions and to bring about new ones. As you say, it works as a starting point. »

      design : Alexis Jacob

      2014
      21 x 25 cm
      88 p.
      Riso, sérigraphie, numérique


      25 €

      The artist’s Palette Alphabet

      Susan Hiller compile un alphabet. Les images de ce livre The Artist Palette Alphabet peuvent être détachées et envoyées en cartes postales, le livre peut potentiellement exister avec sa seule couverture, vidé de son contenu.

      2013
      Genève
      10, 2 x 15, 5 cm
      58 p.
      Broché
      offset, carte postales détachables
      Edition de 500


      35 €

      Chapters I-XXX
      Livre d’artiste (coffret) basé sur le film 16 mm éponyme d’Haris Epaminonda : une déconstruction poétique et encyclopédique de l’œuvre la plus accomplie de l’artiste à ce jour qui prolonge la réflexion sur la nature même du cinéma engagée avec le film.

      Tourné en 16 mm à Chypre en 2012, le film Chapters a été présenté dans le cadre de plusieurs expositions : Kunsthaus Zürich, Modern Art Oxford, Point Centre for Contemporary Art, Nicosie (2013) et Fondazione Querini Stampalia, Venise (2014). Elaboré, dans sa structure narrative même, au gré de ces présentations, conçu comme une sorte d’objet sculptural en mouvement, sans forme figée, le film est construit sur une succession de séquences poétiques méticuleusement mises en scène, des « tableaux » inspirés de la peinture de la Renaissance de Fra Angelico, du cinéma arménien de Sergueï Paradjanov, des univers de Dante et de Pasolini, aussi bien que du théâtre japonais Kabuki. L’artiste y développe, au travers des thèmes de l’amour, du désir, de la mort et du rituel, une réflexion sur la nature même du cinéma.
      Constitué de plusieurs éléments rassemblés dans un luxueux coffret, le livre est conçu comme une tentative d’archivage encyclopédique du film, compilant sur 26 posters dépliants des centaines d’éléments visuels référencés et annotés, sources d’inspiration, documents (géographiques, historiques, culturels et notamment rituels) et matériaux utilisés dans le film, aux côtés des photogrammes du film présentés sur 64 pages reliées. Un document qui constitue une « cartographie mémorielle » d’où émergent des associations nouvelles entre image et sujet, source et information, signification et abstraction.
      Edité par Haris Epaminonda, Mirjam Varadinis, Mirjam Fischer.Conception graphique : Marco Walser (Elektrosmog).

      2014
      23 x 31 cm
      64 p.
      Coffret + 26 posters dépliants


      40 €

      Screen Fade

      This artist’s edition documents the production of a series of paintings by Simon Barney. A tactile object hand-made from the finest papers, materials and printing. It features a traditional format text section with torn fore edges wedged between contrasting art pages. Written by Barney, the texts are playful and reflective and can be read alongside the paintings. The larger format pages are in two sections: an extensive selection of working drawings and a set of seventeen paintings reproduced in colour.

      Simon Barney is a painter exhibiting at Sarah Cottier Gallery, Sydney. Simon Barney was also the curator of the long running exhibition project Briefcase (in which the exhibition was carted around town by Barney in a briefcase). Exhibitions include: How Things Fall Silvershot, Melbourne 2008; Rimbaud/Rambo Neon Parc, Melbourne 2008; Situation Museum of Contemporary Art, Sydney 2005; Hospitality Foxy Productions, New York 2001.

      Barney says: ‘In these paintings of discarded technology, the incidental arrangement on the street provided an impetus or suggestion for an arrangement on the canvas. The ‘screen fade’ of the title refers directly to the depicted screens that have lost their internal light and, more importantly, to an eroding of a kind of ‘screen realism’ that governs our representations. The paintings draw away from the glowing screens that attract us like moths. They draw away from that system of recording reflected light – the camera – by which we capture and make familiar the things around us.

      ‘Where technology avowedly pulls us towards knowledge, art leans toward the light of unknowing. Paint – the intermediary here – provides, in its flow and deposit, a construction governed more by sympathy than coherence. The scene is deferred, slowed, still coming into view.’

      Screen Fade is signed and numbered by the artist in a limited edition of 250 copies.

      2013
      Sydney
      19,6 × 24 cm
      116 p.
      Relié toile
      Texte de Simon Barney. Edition de 250 numérotés et signés.


      80 €

      Libro n°2
      Livre d’artiste de Mirtha Dermisache, dont l’œuvre graphique occupe une place intermédiaire entre les arts plastiques et l’écriture, entre la forme libre et la mise en forme propre au langage alphabétique, dans un espace inédit, ni figuratif ni abstrait, qui constitue son caractère original.

       

      2008
      23,5 x 28 cm
      72 p.
      Broché, sous jaquette
      Edité par Florent Fajole.





      22 €

      Seven Sounds Seven Circles

      This artist’s book houses seven CDs that were the audio accompaniment to German conceptual artist Lothar Baumgarten’s 2009 exhibition at the Kunsthaus Bregenz in Austria. Each disc contains an hour of audio recorded on a remote peninsula in the Hudson River, the shrieking and croaking of native fauna broken by the occasional Amtrak train. The book opens with photographs and an essay by the artist.

      2009
      Kunsthaus Bregenz
      13 x 15,5 cm
      Reliure cartonnée


      70 €

      Great Bear Pamphlet Series

      Originally published between 1965 and 1967, the Great Bear contributors were a who’s who of the sixties avant-garde: George Brecht, John Cage, Al Hansen, Allan Kaprow, Claes Oldenburg, Nam Jun Paik, Diter Rot and Emmett Williams, were just but a few of the artists/authors in the series. All of the pamphlets were staple-bound and 16 pages in length (except for the Manifesto issue, which was 32 pages). While they shared the same format,each title in the series was printed on varying colors and types of paper. True to the originals, each pamphlet will be printed on various types and colors of paper and the complete edition will come in a hand-made pine box.
      Originally published by Something Else Press.

      A POOR MAN’S KEYS TO THE NEW ART by Barbara Moore

      List of pamphlets

      01. By Alison Knowles/Alison Knowles
      02. A Book About Love & War & Death: Canto One/Dick Higgins
      03. Chance-Imagery/George Brecht
      04. Injun & Other Histories (1960)/Claes Oldenburg
      05. Incomplete Requiem for W. C. Fields/Al Hansen
      06. Ritual: A Book of Primitive Rites and Events/Jerome Rothenberg
      07. Some Recent Happenings/Allan Kaprow
      08. Manifestos/Includes work by Öyvind Fahlström, Robert Filliou, John
      Giorno, Al Hansen, Dick Higgins, Allan Kaprow, Alison Knowles, Nam
      June Paik, Diter Rot, Jerome Rothenberg, Wolf Vostell, Robert Watts and
      Emmett Williams
      09. Berlin and Phenomena/Wolf Vostell
      10. The Twin Plays: Port-au-Prince & Adams County Illinois/Jackson Mac Low
      11. Diary: How to Improve the World (You Will Only Make Matters Worse)/John Cage
      12. The Cursive Scandinavian Salve/ Bengt af Klintberg
      13. Autobiography/David Antin
      14. Popular Entertainments/Philip Corner
      15. A Filliou Sampler/Robert Filliou
      16. Untitled Essays and Other Works/Allan Kaprow
      17. A Look into the blue tide, part 2/Diter Rot
      18. The Art of Noise/Luigi Russolo
      19. The Last French-Fried Potato and Other Poems/Emmett Williams
      20. A Zaj Sampler/ Contains work by Jose-Luis Castillejo, Ramiro Cortes,
      Javier Martines Cuadrado, Juan Hidalgo, Walter Marchetti, Tomas Marco,
      and Eugenio de Vicente

      2007
      New York
      24 x 16 x 7 cm
      Agrafés
      20 Pamphlets dans une boîte en bois.


      450 €