You can still browse on our previous website. Please ask for prices and availability: books@florenceloewy.com.

View Your selection
  • Your Selection

    (1 items)
      Name *
      Country *
      Email *
      Message
    • Christian Marclay


      Telephones

      « This book works as an adaptation for Christian Marclay’s Telephones (1995), precursor to his following video collages, such as Video Quartet (2002), Crossfire (2007), The Clock (2010), 48 War Movies (2019), Subtitled (2019) and Doors (2022). Scenes were sampled from movies rented at video stores in VHS format and edited into a seven-minute-long montage. The structure of the video was simple; the cut-up scenes follow the course of a phone conversation from beginning to end. Something that revealed a clash of technologies, behavioural patterns, sound effects and cultural references associated with audio and visual communication, expressed through various dramatic genres that characterise our collective memory of cinema.
      Oddly enough, almost thirty years later, its relevance seems to have grown rather than diminished, largely because it emerged at the very moment that cell phones made their initial appearance into popular consumerist culture and digital technology was overtaking analogue film. This publication is an attempt to see how such a moving image work could be translated into a book format. The fragmentary and chance quality, which is at the heart of any collage process, is exemplified here by allowing the reader to mix and match images. ‘Telephones’ is part of the ongoing LiberArs series and brings together stills of the visual track, a transcription of the soundtrack and a conversation between Christian Marclay and Yuval Etgar during the 2020 lockdown—befittingly, over the phone. »
      Text taken from the publisher’s website

      2024
      Madrid
      ivorypress
      15 x 10.5 cm
      96 p.
      Spiral bound

      25 €

      Index

      Un ouvrage monumental compilant la documentation iconographique ayant servi au développement des projets visuels de Christian Marclay au cours des dernières années. Près de 600 photocopies noir et blanc de collages d’images trouvées, mises en page avec l’aide du graphiste Laurent Benner.

      2021
      29,7 x 21 cm
      1200 p.
      offset noir et blanc, broché, couverture à rabats

      68 €

      Cyanotypes

      Cet ouvrage documente six série de cyanotypes produits par Christian Marclay en collaboration avec Graphicstudio.
      Inventé en 1840, le cyanotype est un procédé photographique monochrome qui ne requiert pas d’appareil, consistant à disposer sur une surface photosensible des objets qui y laissent leur empreinte, à la manière d’un photogramme. Appelés « blueprints » du fait de leur teinte caractéristique, les cyanotypes ont été popularisés par la botaniste Anna Atkins et, plus tard, par l’utilisation qu’en ont faite les architectes et les ingénieurs pour reproduire des dessins avant numérisation.
      Avec les cyanotypes, Marclay réinvestit la technologie obsolète de la cassette audio comme instrument d’abstraction visuelle. Ses cyanotypes capturent, dans la durée, les formes abstraites créées par les enchevêtrements des bandes magnétiques, renvoyant aux peintures de Pollock et d’autres artistes du XXe siècle.

      Conçu par le studio de design suisse NORM en étroite collaboration avec l’artiste, le livre constitue, sur des pages dépliantes, une étude approfondie de l’utilisation expérimentale du cyanotype par Marclay, avec un texte de Noam Elcott, professeur à Columbia, qui recontextualise cette pratique dans l’histoire des avant-gardes.

      2011
      Zürich
      21,6 x 32,4 cm
      144 p.
      Broché
      Edité par David Louis Norr.
      Textes de Noam M. Elcott et Margaret A. Miller.
      Graphisme : NORM.



      Out of Stock
      Crossfire

      Texte de Tom Morton.

      2007
      Londres
      23 × 23 cm
      48 p.