Richard Prince
An inventory: Bibliothèque d’un Amateur. Richard Prince’s Publications takes a look at Richard Prince’s library and production of artist’s books published between 1980 and 2020.
This book is not a proper catalogue raisonné, but rather an invitation to browse the library of an amateur’s. It allows us to consider this important aspect of Richard Prince’s work, addressing books as well as the notion of a collection and its incompleteness, revealed here by the « ghosts » of missing books. Richard Prince is an avid book designer and collector; this zeal and fervor transpire in many book works where he photographs books from his collection, transforming a publication in an infinite library.
New expanded edition of the book first published in 2014 (ISBN 978-2-9539347-5-5).
Paris
11,5 x 16 cm
368 p.
Impression cmjn, broché, 1500 ex.
A previously unpublished one act play by Don DeLillo, illustrated with photographs by Richard Prince.
Christophe Daviet-Thery, Jérôme Saint-Loubert Bié (Eds.). &: Christophe Daviet-Thery. VIAINDUSTRIAE publishing
Catalogue of the eponym’s exhibition at Palazzo Collicola Arti Visive, Spoleto, 23 June – 26 August 2012 and at &: Christophe Daviet-Thery, Paris, 26 October – 20 December 2012
Edited by Christophe Daviet-Thery and Jérôme Saint-Loubert Bié
Essays: “Do Androids Dream about Kindles” by Vincent Pécoil, “American/English” by Yann Sérandour
Bibliographical notes: Francine Delaigle
Design: Jérôme Saint-Loubert Bié
This book is not a catalogue raisonné, it instead takes a look at the library of an amateur, an excuse to apprehend this aspect of Richard Prince’s work which encompasses books and the question of the collection and its incompleteness, revealed here by the ‘ghosts’ of the missing books.
Richard Prince is an avid collector of books, an obsessive one.
This fervor is visible in The Good Life or American/English, where he photographs covers of books from his collection, reducing the book to an image, a simple surface.
Une œuvre inédite basée sur une série de photographies réalisées par Richard Prince lorsqu’il était étudiant en France : un livre d’artiste avec lequel Prince ouvre une fenêtre sur sa période de formation.
Catalogue de l’exposition de Richard Prince « American Prayer » à la Bibliothèque Nationale de France.
L’exposition montre un aspect inédit de l’artiste : un fervent bibliophile et collectionneur de la culture pop et des contre-cultures américaines des années 1950 à 1980, qui sont autant d’inspiration pour son oeuvre de photographe et de peintre.
Richard Prince nous fait voyager dans une Amérique qui se joue de ses mythes dans une succession de mises en scène beat, hippie et punk.
En dialogue avec une sélection de livres rares, de manuscrits de Rimbaud, Céline, Cocteau et Genet, de magazines underground européens, de livres populaires puisés dans les collections de la BNF, l’artiste dévoile pour la première fois quelques-uns des trésors de sa bibliothèque personnelle.
Tableaux, dessins, photographies, livres d’artistes, manuscrits et objets viennent illustrer ce catalogue entre culture savante et culture populaire, entre Amérique et Europe, selon une démarche artistique originale.
Ouvrage présentant la collection de jokes et de matériaux pour la réalisation des célèbres « Jokes Paintings » de l’artiste.
Edité par Beatrix Ruf.
« Being funny is a way to survive. » Richard Prince
This extraordinary book allows the reader to discover a new side of Richard Prince’s oeuvre. There are no smoking cowboys swinging their lassoes or bare-breasted blondes on heavy motorcycles in this droll collection of highly expressive drawings and watercolors, whose inventive shapes and joyful colors recall children’s drawings or paintings by the mentally ill. Half-figures of indeterminable gender with staring eyes, big ears, and frizzy hair challengingly smirk at the viewer and become an inventory of possibilities that later find their way into the joke paintings of the same period. This lavishly printed publication presents these apparently funny, yet sinister works to a larger public for the first time.
Londres
31 x 23,5 cm
104 p.
Relié
Après la publication récente de Women, Richard Prince nous présente son choix subersif et ironique d’images d’hommes et de “masculinité”.
Publié à l’occasion de l’exposition de Richard Prince à la galerie Eva Presenhuber, Zurich.