Allen Ruppersberg
‘Allen Ruppersberg and Writing’ is the first publication by Allen Ruppersberg as author and presents a wide array of his text based works from the early 70s through his most recent projects. The introduction by Bill Berkson addresses Allen Ruppersberg’s history as both an artist and a writer, an idea futher explored in the companion volume to ‘and Writing’, ‘Drawing’. Think of Ruppersberg as a prominent figure among the California literati, visualizers of the daily idiom at the putatively sunny end of the continent. A lovely nimbleness distinguishes them from their New York counterparts, whose texts more often verge purposefully on the cumbersome.
Cologne/New York
27,8 x 21,8 x 2,2 cm
284 p.
Broché
Textes de : Kate Fowle, Constance Lewallen, Allen Ruppersberg, Nicholson Baker, Sharon Shandusky, Michael Lesy, Marshall McLuhan, Allan Kaprow, Allen Ginsberg, Greg Geller.
‘Allen Ruppersberg Drawing’ is a historical survey of Ruppersberg’s early drawings, a number of them reproduced here for the first time. The essay by Leslie Jones, curator of prints and drawings at the Los Angeles County Museum of Art, explores the complex relationship of drawing and writing in Ruppersberg’s work. Books are predominant and recurring motifs in Ruppersberg’s drawings and relate to the artist’s interest in exploring the intersection of literary and visual experiences.
Collector’s Paradise is Allen Ruppersberg’s unique reflection on the history of popular American music. The product of years of combing flea markets and yard sales in search of both the visual and recorded history of rock and roll, this book traces rock and roll back to the Minstrel days and American popular song post-Civil War, in a chronological list of 1,500 key recordings and more than 300 colour illustrations of material from Ruppersberg’s collection.
Cologne
28 x 20 cm
215 p.
Broché
Avec un texte d' Alfred M. Fischer et une introduction de Kasper Kœnig.
Je suis un artiste et, en tant qu’artiste, je suis libre de tout faire. En 1972-73, j’ai fait ma vidéo, A Lecture on Houdini. Ça avait clairement pour but de m’échapper de mon studio et de l’histoire de l’art. L’artiste n’est pas contraint de se cantonner à un domaine. Un artiste peut écrire, peindre, réaliser une vidéo, une sculpture. J’ai fait tout cela et c’est mon travail, et je considère cela comme important. Ce qui est intéressant, c’est de toucher à plusieurs disciplines.
Je voulais continuer à nourrir mon travail d’autres choses et je me suis rendu compte que je trouvais mon compte dans les livres, les romans, les récits. […] C’est pourquoi j’ai tenté de rassembler ces deux univers.
Allen Ruppersberg, 1999 – extraits de l’interview de Frédéric Paul.
Limoges
20 x 22 cm
144 p.
Broché, couverture à rabats.
Textes. : A. Mc Collum, A. Ruppersberg
Entretien avec Frédéric Paul. Bilingue français/anglais
Impression offset couleur, tirage à 2000 ex.
Ce catalogue a été publié à l’occasion de l’exposition rétrospective d’Allen Ruppersberg au musée d’art contemporain de Los Angeles. Il présente, outre une documentation sur son œuvre, un certain nombre d’interventions de l’artiste.